خط مقدم

جهان اسلام

خط مقدم

جهان اسلام

مقاومت تنها راه پیروزی بر اسرائیل است

خط مقدم: به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، با تأکید بر اینکه انرژی عظیم امت اسلامی می‌تواند مشکلات جهان اسلام را حل کند، فرمودند: مقاومت و صبر مجاهدان و مردم فلسطین و حمایت و کمک همه‌جانبه به آنان از سراسر کشورهای اسلامی خواهد توانست طلسم شیطانی غصب فلسطین را بشکند. مقام معظم ولایت که در همایش بین المللی غزه در تهران سخن می‌گفتند تأکید کردند که مذاکره بازیچه و فریب است و اسرائیل جز زبان زور را نمیفهمد و امریکا هم خود طرف دعواست. متن سخنان ایشان در ادامه آمده است.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

بسم الله الرّحمن الرّحیم

به شما میهمانان گرامی، علما و متفکران و سیاستمداران و مجاهدان که در چهارمین گردهمایی برای دفاع از فلسطین به جمهوری اسلامی ایران آمده‌اید خوشامد می‌گویم.

در فاصله‌ی این اجلاس با اجلاس قبلی که در روزهای 15 تا 17 ربیع‌الاول سال 1427 هجری قمری در تهران تشکیل شد حوادث مهم و تعیین‌کننده‌ای اتفاق افتاده است که افق آینده را در قضیه‌ی فلسطین روشنتر و وظایف ما را درباره‌ی این مسأله‌ی همچنان اصلی دنیای اسلام آشکارتر می‌سازد.

از جمله‌ی این حوادث مهم، شکست شگفت‌آور نظامی و سیاسی اسرائیل در برابر مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه‌ی لبنان در سال 1427 هجری‌قمری و ناکامی خفت‌‌آور رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه‌ی جنایتکارانه‌اش با مردم و دولت قانونی فلسطین در غزه است.

اکنون رژیم غاصب که چند دهه با ارتش و تسلیحات خود و با پشتیبانی نظامی و سیاسی امریکا، چهره‌ئی مهیب و شکست‌ناپذیر نشان می‌داد، دو بار از نیروهای مقاومت که با اتکاء به خدا و مردم، بیش از اتکاء به سلاح و تجهیزات می‌جنگیدند، شکست‌خورده و با وجود تمرینها و آماده‌سازیهای نظامی و سازمانهای عریض و طویل اطلاعاتی و حمایت بیدریغ امریکا و بعضی دولتهای غربی و همدستی برخی منافقان جهان اسلام، انحلال، و شیب تند سقوط، و عدم کفایت خود در برابر موج نیرومند بیداری اسلامی را ظاهر ساخته است.

ادامه مطلب ...